دیلدو (Dildo) چیست؟ کاربرد دیلدو + حکم شرعی استفاده از آن

دیلدو (Dildo) چیست؟ کاربرد دیلدو
دیلدو (Dildo) چیست؟ کاربرد دیلدو

در این پست از مگیما به جواب سوال دیلدو چیست پاسخ می دهیم و در مورد کاربرد دیلدو و حکم شرعی استفاده از دیلدو شفاف سازی می کنیم.

دیلدو (Dildo) چیست؟

دیلدو یا آلت تناسلی مصنوعی به وسیله‌ای اشاره دارد که برای تقلید عملکرد ویژگی‌های جنسی انسان ساخته شده است. آنها به عنوان ابزار جنسی و سرگرمی استفاده می‌شوند و معمولاً از موادی مانند لاتکس، سیلیکون یا پلاستیک ساخته می‌شوند.

دیلدوها در اندازه‌ها، شکل‌ها و ویژگی‌های مختلفی قابل تهیه هستند. برخی از دیلدوها شبیه به اندازه و شکل آلت تناسلی مردانه یا زنانه هستند، در حالی که بعضی دیگر طراحی شده‌اند تا از نظر شکل و رنگبندی ظاهری طبیعی به نظر برسند و به تجربه جنسی واقعی نزدیک شوند.

کاربرد دیلدو چیست؟

استفاده از دیلدوها می‌تواند به منظور خودارضایی، رفع نیازهای جنسی در افراد تنها، یا به عنوان بخشی از فعالیت‌های جنسی با شرکا صورت گیرد. همچنین، آلت تناسلی مصنوعی به عنوان ابزاری درمانی نیز استفاده می‌شود، به عنوان مثال در مواردی که برخی افراد با مشکلات جنسی مواجه هستند و نیاز به کمک جنسی دارند.

با این حال، لازم است به خاطر داشته باشید که استفاده از دیلدوها باید با رعایت بهداشت و قوانین ایمنی صورت گیرد. پاکسازی مناسب، استفاده از لوازم جانبی (مانند کاورها و لوسیون‌های مخصوص) و پایبندی به دستورالعمل تولید کننده به حفظ سلامتی و راحتی شما کمک می‌کند.

کاربرد دیلدو چیست؟

حکم استفاده از دیلدو در اسلام

در اسلام، استفاده از دیلدو (یا دستکاری جنسی با اشیاء) مورد نظر نیست و توصیه نمی‌شود. این فعالیت در تقابل با آموزه‌های دینی و اخلاقی بسیاری قرار دارد.

اسلام به عنوان یک دین، از تأکیدات قوی بر شرافت و پاکیزگی در روابط جنسی برخوردار است. روابط جنسی تنها مجاز بوده و پذیرفته می‌شوند در صورتی که بین همسران مشروع و در چارچوب ازدواج رخ دهد. از این رو، استفاده از دیلدو یا هرگونه اشیاء جنسی دیگر به منظور خشن‌تر کردن رابطه جنسی، با اصول اسلامی تعارض دارد و مورد توصیه نیست.

در اسلام، روابط جنسی باید بر اساس رضایت و توافق دو طرف و با احترام و شرعیت انجام شود. همچنین، اسلام از مسائل بهداشتی و نظم خانوادگی حمایت می‌کند و توصیه می‌کند که زوجین در رابطه جنسی خود عفاف و پاکیزگی را حفظ کنند.

بنابراین، بر اساس اصول اسلامی، استفاده از دیلدو و فعالیت‌های جنسی با اشیاء توصیه نمی‌شود.

حکم شرعی استفاده از دیلدو

حکم شرعی استفاده از دیلدو

حکم شرعی استفاده از آلت مصنوعی مردانه (دخول وسایل فانتزی زناشویی) یا استعمال جسم خارجی از نظر مراجع تقلید به شرح زیر است:

  • آیت الله خامنه ای : در صورتی که توسط اعضای همسر انجام شود اشکال ندارد، ولی اگر ارضا توسط غیر اعضای همسر باشد، جایز نیست.
  • آیت الله سیستانی : جایز نیست.
  • آیت الله مکارم شیرازی : اگر ضرر خاصی نداشته باشد حرام نیست، هرچند بهتر است ترک شود.
  • آیت الله هادوی تهرانی : لذت بردن زن و شوهر از یکدیگر به هر شکلی جایز است. ولی داخل کردن اشیایی غیر از اعضای بدن به فرج (واژن)، بنابر احتیاط، جایز نیست.
  • آیت الله فاضل لنکرانی : ارضای جنسی همسر با دست و هر جاى بدن، مانعى ندارد. ولى با غیر جسد هرچه باشد، جایز نیست.
  • آیت الله صافی گلپایگانی : به طور کلی هرگونه التذاذ جنسی زن و شوهر از یکدیگر اگر با اعضای بدنشان باشد، جایز است. ولی با غیر از اعضای بدن جایز نیست.

محدودیت های خرید و فروش دیلدو  در ایران

عدم وجود قوانینی مشخص و جامع در زمینه فروش محصولات جنسی باعث شده که بازار محصولات و لوازم زناشویی دچار هرج و مرج شود. یکی از دلایل این مسئله، وجود تابوهای جنسی در کشور و حساسیت های ایجاد شده در این زمینه در هنگام تصمیم گیری برای وضع قوانین است. این مسئله باعث می شود تا کنجکاوی ها و رفتارهای خارج از چارچوب عرفی جامعه نیز بیشتر شود.

خرید و فروش دیلدو  در ایران

تمام این خلا های قانونی باعث شده تا برخی پیج ها و کانال های فروش اسباب بازی زناشویی در شبکه های اجتماعی زیاد شوند. این پیج ها با ایجاد فروشگاه هایی نامعتبر و بدون مجوز، ممکن است کالاهایی را به فروش برسانند که سلامتی افراد را به خطر بیندازد.

این فروشگاه ها با تبلیغ عناوین جذابی چون: خرید دیلدو دیجی کالا، خرید دیلدو پرداخت درب منزل، وسایل زناشویی مردانه، فروش پیگمنت، واژن مصنوعی، گوی مقعدی، خرید دیلدو ارزان و فروشگاه انواع دیلدو با مجوز وزارت بهداشت، در پی فروش محصولات خود هستند.

جایگزین دیلدو برای زنان

به دلایل متعددی که بیان شد و مسائل موجود حول دیلدو در جامعه و در کشور ما، استفاده از این وسیله شاید ممکن نباشد. اما جایگزین هایی برای این وسیله وجود دارند که به افزایش لذت جنسی کمک می کنند. از انواع این لوازم می توان به انواع کاندوم های خاردار، میوه ای، تحریک کننده، گرم، سرد، تاخیری و چند منظوره نام برد که در کنار این لوازم، وسایل دیگری همچون انواع اسپری و ژل روان کننده، طعم دار، تاخیری، خوردنی و… نیز وجود دارند که می توان از آنها برای افزایش لذت جنسی استفاده کرد.

جایگزین دیلدو برای زنان

عوارض استفاده از دیلدو

استفاده از آلت مصنوعی دیلدو ممکن است باعث برخی عوارض و مشکلات شود. در ادامه برخی از عوارض محتمل را بررسی می کنیم:

  • عدم رضایت: هر چند آلت مصنوعی دیلدو طراحی شده است تا لذت جنسی را تقلید کند، اما ممکن است عدم تطابق حسی و عدم رضایت را در برخی از افراد ایجاد کند.

  • کم حسی : استفاده بیش از حد و طولانی مدت از دیلدو موجب کم حسی در ناحیه واژن می شود.
  • حساسیت و التهاب: در برخی از افراد، استفاده از مواد سازگاری ناصحیح در آلت مصنوعی دیلدو می تواند منجر به حساسیت و التهاب پوستی شود. علائم شامل خارش، قرمزی، سوزش و تورم می باشند.

  • عفونت: استفاده نامناسب یا عدم بهداشت کافی در استفاده از آلت مصنوعی دیلدو ممکن است باعث عفونت های باکتریایی، قارچی یا ویروسی شود. علائم عفونت ممکن است شامل درد، تورم، قرمزی و ترشحات غیرعادی باشد.
  • تحریک و صدمه فیزیکی: استفاده نامناسب از آلت مصنوعی دیلدو می تواند منجر به تحریک و صدمه فیزیکی باشد.

مطالب پیشنهاد شده دیگر

چگونه وزن خود را افزایش دهیم + 15 روش افزایش وزن

زنان شهوتی متولد چه ماهی هستند + زنان شهوتی را چگونه بشناسیم؟

برای رشد سریع مو چه باید کرد؟

4/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *