چگونه قهوه مننجیک (Menengiç) درست کنیم؟ (فواید قهوه مننجیک)

چگونه قهوه مننجیک (Menengiç) درست کنیم؟ (فواید قهوه مننجیک)
چگونه قهوه مننجیک (Menengiç) درست کنیم؟ (فواید قهوه مننجیک)

موضوع این پست یک نوشیدنی فوق العاده است که در بین مردم ترکیه بصورت عامیانه به قهوه ملنژیک نیز معروف است اما در واقع همان «قهوه مننجیک» است. اگر می‌پرسید چگونه قهوه مننجیک درست کنید و قهوه مننجیک چه فوایدی دارد، در ادامه این پست همراه ما باشید.

احتمالا اگر این پست را میخوانید احتمالا قبلاً نام آن را بارها شنیده اید و حتی بسیاری از شما این فرصت را داشته اید که حداقل یک بار آن را بچشید.اما واقعا چقدر این قهوه را می شناسید؟

طرز تهیه قهوه مننجیک Menengic

تهیه قهوه مننجیک در واقع هیچ تفاوتی با تهیه قهوه کلاسیک ترک ندارد. با این حال، به طور کلی به دو روش مختلف تهیه قهوه Menengiç انجام می شود. یکی همانطور که گفتیم با آب درست می شود، درست مثل تهیه قهوه کلاسیک ترک، تنها تفاوت روش دیگر این است که به جای آب از شیر استفاده می شود.

طرز تهیه قهوه مننجیک Menengic

اگر هنوز هم می‌خواهید دستور تهیه قهوه Menengiç را با جزئیات یاد بگیرید، اجازه دهید شما را در ادامه این پست راهنمایی کنم.

زمان آماده سازی 10 دقیقه
زمان درست کردن 5 دقیقه

مواد لازم برای تهیه قهوه مننجیک

  • قهوه مننجیک
  • آب یا شیر
  • قهوه جوش
  • فنجان به تعداد افراد

مراحل تهیه قهوه مننجیک

1. به ازای هر نفر 1 قاشق چایخوری قهوه را داخل قهوه جوش بریزید، سپس به ازای هر نفر 1 فنجان آب یا شیر اضافه کنید. اگر تصمیم دارید آن را با شیر درست کنید، می توانید برای هر نفر کمی بیشتر از 1 قاشق چایخوری قهوه Menengiç استفاده کنید.

مراحل تهیه قهوه مننجیک

2. قهوه جوش را بدون قرار دادن روی اجاق خوب هم بزنید و بعد از اینکه مطمئن شدید تمام قهوه با آب یا شیر خیس شده است، روی اجاق بگذارید. در این مدت از مخلوط کردن قهوه خودداری کنید.

مراحل تهیه قهوه مننجیک

3. فوراً قهوه را که در حال کف قرار دارد از روی اجاق بردارید و بین فنجان ها تقسیم کنید. از آنجایی که قهوه Menengiç یک قهوه بسیار کف آلود خواهد بود، به خصوص زمانی که با شیر تهیه شود، شما حتی نیازی به تقسیم قسمت های کف دار به فنجان ها ندارید، همانطور که در قهوه کلاسیک ترک انجام می شود.

مراحل تهیه قهوه مننجیک

فواید قهوه مننجیک

اگر می‌پرسید فواید قهوه مننجیک چیست، بیایید فوراً آنها را فهرست کنیم:

  • قهوه Menengiç اثرات بسیار مثبتی بر تنگی نفس، تارهای صوتی و مجاری تنفسی دارد.
  • سینه را نرم می کند، سرفه های مداوم را درمان می کند و خاصیت خلط آور دارد.
  • از آنجایی که حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب غیراشباع است، از سلامت قلب و عروق محافظت می کند و بدن را از خطرات ناگهانی مانند حمله قلبی یا سکته دور نگه می دارد.
  • همچنین گفته می شود که به لطف این ویژگی کلسترول بد را کاهش می دهد.
  • قهوه مننجیک به ویژه سرشار از ویتامین های A، B6، C و E است. با این ویژگی ها از پیری زودرس پوست و چین و چروک جلوگیری می کند.
  • به لطف مواد مفیدی که دارد برای دستگاه گوارش مفید است و از معده درد جلوگیری می کند.
  • گفته می شود زمانی که به طور منظم و متعادل مصرف شود، از عملکرد سالم کلیه ها حمایت می کند و حتی می تواند مشکل سنگ کلیه را درمان کند.
  • در نهایت، قهوه مننجیک به عنوان یک اثر تقویت کننده جنسی نیز شناخته شده است.

مطالب پیشنهاد شده دیگر

آبجو بدون الکل چیست و 10 فایده آبجو بدون الکل

آموزش طرز تهیه کیک ساده خانگی ساده خوشمزه

طرز تهیه کورن داگ پنیری سوخاری + نکات کلیدی

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *